MY SUPPORTERS..

Related Posts with Thumbnails

Friday, September 11, 2009

pelita minyak tanah...


hari ni aku nak cerita pasal pelita minyak tanah.. rumah siapa dah pasang angkat tangan..?? aik takde siapa pun lagi yg dah pasang...patutla,.. sebab biasanye pelita ni dipasang pada malam yg dipanggil malam tujuh likur.. kalau tak silap 27 ramadhan.. aku suka tgk kalau balik melaka dari jpj bukit katil tu, pelita minyak tanah ni dipasang sepanjang jalan sehingga jalan nak pergi duyong (sapa org melaka mesti tau).. nampak cantik sangat.. bila tengok tu terasa bahang nak raya... tapi secara peribadinye.. aku kurang setuju kalau pelita ni dipasang kat rumah yg banyak kanak2.. bahaya woo.. sebab aku pernah dgr budak mati terbakar coz cuba nak capai pelita yg dipasang di halaman rumah.. so aku akan kata NO untuk pelita minyak tanah dipasang di rumah ku.. lagipun kat kondominium macam ni mana celahnye aku nak letak pelita ni.. he..he..he.. so pasang je lah pelita yg guna elektrik.. senang pun senang.. tapi bila balik rumah nenek ku di segamat , johor raya nanti, sure diorang ada pasang pelita ni.. so terpaksalah aku buka mata besar sikit perhatikan anak2.. raya2 juga.. anak2 jangan lupa dipantau ye...

0 Comments:

Post a Comment